Barnet inddrages i overleveringen de to pædagoger imellem, i det omfang barnet kan deltage, idet vi bygger vores arbejde på samarbejdet med barnet.
Den modtagende pædagog stiller naturligvis alle de spørgsmål han/hun har brug for afklaring på, og er samtidigt opmærksom på, at den afleverende pædagog er barnets advokat, noget man selv skal forsøge at blive senere.
Der kan, hvor den afleverende pædagog skønner det er en god ide`, udarbejdes en slags kontrakt, hvoraf de forskellige aftaler der er lavet med barnet fremgår. Eksempelvis - hvad gør vi når barnet har brug for hjælp, - hvad gør vi når vi ikke forstår barnet, - hvad gør barnet når det føler sig misforstået/har brug for hjælp osv. osv.
Lærerne overdrager ajourførte elevplaner til hinanden, og det er den lærer der afleverer der er ansvarlig for overleveringen.
Der arrangeres forbesøg for de enkelte familier, på den nye matrikel, på samme måde som med elever ”udefra”.
Alle er forpligtigede til at anvende de besluttede retningslinjer for de beskrevne overgange.
Retningslinjerne for ovenstående overgange justeres løbende i forhold til ændrede vilkår.
Godkendt i bestyrelsen, den 23. oktober 2017