GOKART

Færdigheds-mål for valgfag - Gokart:

• ​Eleven kan anvende kropsbevidsthed i bevægelser.​
  • Eleven har viden om kroppens spænding, balance, holdning og form og betydningen af dette i gokarten.​
  • Eleven har viden om regler og teknikker på og omkring banen, herunder samarbejdsmetoder.​
  • Eleven kan vurdere samspillet mellem individ og fællesskab under aktiviteten og konsekvensen af denne.​
  • Eleven har viden om udviklingen af normer, værdier og idrætskultur, herunder fart under ordnede forhold.​
  • Eleven har viden om koncentration i relation til kropskontrol.

​Den opgave vi skal løse i samarbejde med elever og forældre, er kendetegnet af tre kernebegreber: undervisning, læring, udvikling.

Læringsbegreberne er således brede og rammesættes af en skolestruktur.

Pædagogikken der rammer arbejdet på skolen ind, tager udgangspunkt i ”hvert barn sin skole” i forståelsen af elevernes meget forskellige udgangspunkter, såvel på et skolefagligt plan som socialt og personligt.

Der samarbejdes således, med den enkelte elev i det nødvendige fællesskab.

I forlængelse af vores mission og vision må enhver pædagogik tage sit udgangspunkt i de mennesker den vedrører og vi arbejder derfor med udgangspunkt i: dem vi var, dem vi er og dem vi gerne vil være.

Mere konkret:

• Vi anerkender det enkelte menneskes udgangspunkt, og insisterer på faglig, social og personlig udvikling.
  • Vi gør os umage med at se, høre, forstå eleverne – det er udgangspunktet for vores arbejde.
  • Vi bygger på den enkeltes ressourcer og potentialer.
  • Vi arbejder systematisk med udvikling.