Færdigheds-mål for valgfag - Gokart:
- Eleven kan anvende kropsbevidsthed i bevægelser.
- Eleven har viden om kroppens spænding, balance, holdning og form og betydningen af dette i gokarten.
- Eleven har viden om regler og teknikker på og omkring banen, herunder samarbejdsmetoder.
- Eleven kan vurdere samspillet mellem individ og fællesskab under aktiviteten og konsekvensen af denne.
- Eleven har viden om udviklingen af normer, værdier og idrætskultur, herunder fart under ordnede forhold.
- Eleven har viden om koncentration i relation til kropskontrol.
Den opgave vi skal løse i samarbejde med elever og forældre, er kendetegnet af tre kernebegreber: undervisning, læring, udvikling.
Læringsbegreberne er således brede og rammesættes af en skolestruktur.
Pædagogikken der rammer arbejdet på skolen ind, tager udgangspunkt i ”hvert barn sin skole” i forståelsen af elevernes meget forskellige udgangspunkter, såvel på et skolefagligt plan som socialt og personligt.
Der samarbejdes således, med den enkelte elev i det nødvendige fællesskab.
I forlængelse af vores mission og vision må enhver pædagogik tage sit udgangspunkt i de mennesker den vedrører og vi arbejder derfor med udgangspunkt i: dem vi var, dem vi er og dem vi gerne vil være.
Mere konkret:
- Vi anerkender det enkelte menneskes udgangspunkt, og insisterer på faglig, social og personlig udvikling.
- Vi gør os umage med at se, høre, forstå eleverne – det er udgangspunktet for vores arbejde.
- Vi bygger på den enkeltes ressourcer og potentialer.
- Vi arbejder systematisk med udvikling.