Proceduren er som følger:
1. Sagsbehandler vurderer løbende og i henhold til gældende retningslinjer behov for fortsat foranstaltning i henhold til Serviceloven. Dette indebærer dialog med forældre, PPR samt skoleleder på Heldagsskole. Der afholdes statusmøde hver ½ år, medmindre kortere mødefrekvens er aftalt.
2. Såfremt sagsbehandler og skoleleder på Heldagsskole er enige om ophør, orienteres distriktsskolens skoleleder skriftligt og i god tid, af ledelsen på Heldagsskolen. Heldagsskolen fremsender seneste elevstatus samt PPR´s skoleplaceringsskema (PPRsvendborg.dk) udfyldt, til distriktsskolen.
3. Heldagsskolens ledelse indkalder på grundlag af ovenstående til netværksmøde med deltagelse af forældre, distriktsskole, sagsbehandler og evt. PPR-psykolog med skoleplacering på dagsorden.
4. Distriksskoleleder rådfører sig – på dennes initiativ, og på grundlag af den til distriktsskolen fremsendte information til mødet, med PPR og vurderer på basis heraf, hvorvidt almenskolen kan tilbyde en udviklende undervisningsramme. Såfremt der vurderes behov for segregeret foranstaltning fremsender distriktsskoleleder Skoleplaceringsskema med bilag til ppr@svendborg.dk